محل لوگو

ارتودنسی نامرئی چیست؟| چه کسانی باید آن را انجام دهند؟


ارتودنسی نامرئی اصلاح وضعیت استخوان‌ها و دندان‌ها با دستگاه‌هایی است که با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده نیستند. در این روش دستگاه‌های ثابت (براکت‌ها) در داخل دندان‌ها قرار می گیرند، در حالی که در روش معمولی خارج از آن قرار می‌گیرند. با این درمان شما همان نتایج را دریافت می‌کنید، اما با هزینه بیشتر و مدت زمان طولانی‌تر اما خب در حین درمان از لحاظ ظاهری مشکلی نخواهید داشت چون دستگاه‌ها دیده نخواهند شد. در حال حاضر، این نوع از ارتودنسی به روش دیگری نیز انجام می‌شود که از اسپلینت‌های متحرک شفاف برای قرار دادن در قسمت بیرونی دندان استفاده می‌شود که عملا قابل مشاهده نیستند. آنها به صورت متناسب با فک و دندان شما و با مواد پلاستیکی مقاوم (پلی کربنات) ساخته می‌شوند. همچنین مدت زمان درمان، مشابه روش معمولی است.

ارتودنسی نامرئی چه کاربردی دارد و چگونه باعث ترازشدن دندان‌ها می‌شود؟

این روش درمانی اساسا برای بهبود محتاطانه سلامت و زیبایی دندان و لبخند بکار گرفته می‌شود. این یک نوع ارتودنسی است که دستگاه‌های مورد استفاده در آن در معرض دید دیگران قرار نمی‌گیرد، زیرا معمولا رنگ مینای دندان یا کاملا شفاف است.

مانند بریس‌های فلزی سنتی، دستگاه‌های ارتودنسی نامرئی بر روی دندان‌ها فشار وارد می‌کنند و باعث می‌شوند که دندان‌ها به‌تدریج به موقعیت درست خود حرکت کنند. شیوه‌ای که این نوع ارتودنسی فشار را اعمال می‌کند با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده متفاوت است زیرا همانطور که در ادامه خواهیم دید، در این روش درمانی ممکن است از براکت‌ها یا بایت‌های شفاف استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه: درباره انواع ارتودنسی بدانید

 

انواع ارتودنسی نامرئی

انواع مختلفی از ارتودنسی نامرئی وجود دارد. بسته به عواملی مانند نوع مشکلی که باید درمان شود، متخصص ارتودنسی بهترین روش را توصیه می‌کند. بنابراین برای اینکه بفهمید کدام نوع ارتودنسی زیبایی برای نیازهای شما مناسب‌تر است، بهتر است با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید. انواع مختلف این نوع ارتودنسی موجود را می‌توان به دو گروه ارتودنسی ثابت نامرئی و ارتودنسی متحرک نامرئی تقسیم کرد.

ارتودنسی ثابت نامرئی: در بین دستگاه‌های ثابت، رایج ترین انواع آن عبارتند از: براکت سرامیکی، براکت نامرئی و بریس لینگوال یا پشت دندانی (که براکت‌ها در پشت دندان‌ها قرار دارند) .

ارتودنسی متحرک نامرئی: الاینرهای شفاف جایگزین کاربردی‌تری برای دستگاه‌های ارتودنسی ثابت هستند و علاوه بر قابل جابجایی بودن، مزایای بی شماری را نیز دارا هستند.

 

  انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 35

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما